A tesztoszteron a kvinteszenciális férfi hormon az izomtömeg növelésében.A tesztoszteron normális szintje számtalan más előny miatt is elengedhetetlen,mint az általános jólét,energia,fokozott libidó és potenciálisan az atlétikai teljesítmény. Minden férfinak figyelnie kellene arra,hogy maximalizálja a tesztoszteron szintet,még akkor is,ha a testépítés nem elsődleges célja.Ám,ha izomtömeg növelésről van szó,akkor a tesztoszteron növelésének igénye annál égetőbb.

Ahogy haladsz korban,az ügy egyre aktuálisabb.

„Minél idősebb vagy,annál valószínűbb,hogy alacsony a tesztoszteron szinted.A természetes tesztoszteron szint legtöbb férfi esetében 20-as évei végén,illetve 30-as évei elején kezd csökkenti és ez a szintesés egyre rohamosabb az idő előrehaladtával,”állítja Gary Kehoe,a Dreamspam Product Innovation vezérigazgatója és számos gyógyszeripari cég munkatársa.

Manapság egyre több edzésfajta közül választhatunk, nem is csoda, hogy néha nehéznek tűnik a nekünk való edzés kiválasztása.

A fogyás, zsírégetés egyik legjobb módja a kardió edzés, de ezt sem érdemes, sőt nem is szabad elkezdeni csak úgy, átgondolatlanul

Sokan mennek el fellelkesedve a legközelebbi fitneszterembe, hogy most aztán megváltoztatják életüket, lefogynak, megerősödnek, sportolóhoz illő állóképességet építenek, és megszabadulnak testük felesleges zsírszázalékától. 

Az edzés lényege, hogy stimuláljuk az izmokat arra, hogy tápanyagokat vegyenek fel.

Az edzésterhelés hatására az éppen edzett izomban található szénhidrátok (glikogén) kiürülnek, mert ezt használjuk üzemanyagnak, valamint a fehérjeszerkezet sérül. Így az izomban fehérje- (aminosav) és glikogénhiány lép fel. Edzés után azonnal elkezdődik a tápanyagok felvétele, ezért nagyon fontos megfelelően táplálkozni. A terhelés hatására az izom kompenzál, több tápanyagot vesz fel, mint amennyit leadott.

Tudj meg többet az anaerob edzésről.

Az anaerob mozgás az a folyamat, melynek során a test számára a mozgáshoz szükséges energia előállításához nem áll rendelkezésre elegendő oxigén, és így nem képes az oxigén segítségével a rendelkezésre álló energiatartalékok (szénhidrát, zsírsavak) lebontásával ATP-molekulákat létrehozni, melyek az izmok összehúzódásáért felelősek, ezért a tartalék ATP-molekulák, majd a szénhidrátok anaerob lebontásával kénytelen fedezni ezt a szükségletet.